Afla acum care sunt cele mai vandute masini din Europa in anul 2021 din grupul auto Stellantis.
Anul trecut, in primul an complet al Stellantis ca grup, piata europeana de masini noi a inregistrat cele mai scazute niveluri de inmatriculari din 1985. Potrivit JATO, compania care ofera solutii inteligente, servicii auto si analize profunde pentru o piata globala, un total de 11,75 milioane de unitati au fost inregistrate in 28 de tari europene, in scadere cu 1,6% fata de 2020 si cu 26% fata de 2019. Blocarile din 2020 au fost urmate de criza semiconductoarelor care a fortat oprirea productiei a mai multor masini pe tot continentul.
In acest context negativ, Stellantis a reusit sa plaseze 21 dintre masinile sale in topul celor mai bine vandute 100 de masini. Cinci dintre ele, Peugeot 208, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa, Fiat/Abarth 500 si Citroen C3, au ajuns in top 10, facand din Stellantis grupul cu cel mai mare numar de vanzari, Volwagen a plasat 2 modele, Renault Group 2 si Toyota 1.
Din cele 21 de modele, 5 au fost Peugeot, 5 au fost Opel/Vauxhall, 4 au fost Fiat, 4 Citroen, 2 Jeep si 1 Lancia, cu Fiat Panda in frunte.
Dintre toate modelele Stellantis, Fiat Panda a pastrat cea mai mare cota de piata intr-o singura piata. A fost cazul Italiei, unde aceasta masina de oras a reprezentat 7,58% din totalul inmatricularilor de pe piata. In ciuda vechimii sale, lansat in 2011, Panda este in continuare principala alegere pentru majoritatea consumatorilor din Italia datorita pretului si caracterului practic. Cu toate acestea, Panda este popular doar in Italia, deoarece doar 16% din volumul sau a fost vandut in afara Italiei.
Al doilea cel mai puternic din punct de vedere al cotei de piata intr-o anumita natiune a fost Peugeot 208 din Franta, cu 5,31%. A fost de fapt cea mai vanduta masina acolo, depasind Clio pentru prima data din 2004. Cererea in Franta a reprezentat 45% din inmatricularile europene ale lui 208. A fost urmata de 2008 si in Franta, cu o cota de piata de 4,55%.
Apoi, mai sunt Peugeot 2008 in Portugalia cu 4,36%, Opel Corsa in Croatia 4,17%, Fiat/Abarth 500 in Ungaria 4,05%, Citroen C3 in Franta cu 3,94%, Peugeot 208 in Portugalia 3,29% si Fiat/Abarth 500 in Italia 3,26%.
Evolutia dintre 2019 (pre-pandemie) si 2021 nu a fost buna pentru grupul Stellantis. A pierdut 1,35 puncte din cota intre acesti ani, pana la 20,26%. Aceasta este cea mai mare scadere dintre toate masinile, cu exceptia Fordului, care a pierdut 1,61 puncte. Principalul motiv pentru acest rezultat negativ este scaderea vanzarilor Opel/Vauxhall si performanta comerciala foarte proasta a lui Astra.
Buna, dar nu suficienta, a fost cresterea cotei de piata a lui Jeep de la 1,03% in 2019 la 1,10% anul trecut. A fost marca Stellantis cu cea mai mare crestere, urmata de DS si Peugeot. Jeep continua sa fie puternic in Italia, unde a vandut jumatate din volumul sau european in 2021. Cu toate acestea, oferta sa este inca limitata, astfel incat vanzarile nu pot face mare lucru pentru a compensa pierderile mari inregistrate de Opel, Citroen, Alfa Romeo si Fiat.
Daca nu doriti sa cumparati o masina noua, aveti posibilitatea sa apelati la un dealer auto care se ocupa cu vanzari masina second hand din gama Stellantis si veti fi, cu siguranta, multumit: https://cumparari-masini.ro/