Pentru a atrage un val mare de vizitatori pe site-ul tău, este esențial să îți optimizezi rezultatele de căutare și să obții un loc pe primă pagină a motorului de căutare Google. Descoperă secretele pentru optimizare site căutare Google și propulsează numărul tău de vizitatori ca niciodată până acum.
Înainte de a începe, trebuie să menționăm că optimizarea complexă a motoarelor de căutare este un proces pe termen lung și care necesită timp.
Chiar dacă site-ul tău este optimizat complet astăzi, Google poate face câteva modificări la algoritmul său mâine, care te vor îndepărta de locul de top și te vor trimite în partea inferioară a rezultatelor de căutare.
Iată cinci pași pentru optimizare site căutare Google:
1. Caută toate cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta
Înainte de a putea optimiza orice pe site-ul tău, trebuie să știi toate cuvintele cheie relevante pentru fiecare pagină în parte.
Altfel, ești în derivă și s-ar putea să nu vezi nicio îmbunătățire în urma eforturilor tale.
Cercetarea cuvintelor cheie este esențială deoarece te ajută să îți concentrezi atenția asupra căutărilor care contează cel mai mult pentru profitul tău.
Iată câteva sfaturi de bază de urmat atunci când vrei să începi să cauți cuvintele cheie pentru optimizare site căutare Google.
Începe larg și devino mai de nișă – În primul rând, uită-te la volumul de căutare pentru termenii și frazele generice. Apoi, uită-te la cuvintele cheie care se aprofundează în propunerea ta de valoare unică, astfel încât să fie mai ușor să te clasifici în primele cinci poziții.
Fii atent la tendințele de volum – Unele cuvinte cheie devin mai populare în timp, în timp ce altele dispar complet. Fii atent la istoria unui cuvânt cheie pentru a determina dacă este valoros pentru succesul pe termen lung.
Folosește secțiunea “Căutări suplimentare” sau “Oamenii au mai întrebat și” – Google este fantastic în a furniza material suplimentar pentru cercetarea cuvintelor cheie. Uitându-te la întrebările pe care utilizatorii le pun despre cuvântul tău cheie țintă, poți înțelege intenția lor și alege cuvinte cheie secundare în consecință.
2. Construiește o structură solidă a site-ului
Una dintre componentele fundamentale ale căutării Google este reprezentată de roboții de indexare pe care motorul îi folosește pentru a indexa fiecare pagină a site-ului tău.
Acești roboți trebuie să poată indexa corect site-ul tău, așa că ar trebui să-l faci ușor de înțeles și de navigat.
Când încerci să obții un clasament superior pe Google, trebuie să creezi o structură de site fiabilă și relativ simplă.
Ierarhia paginilor ar trebui să fie clară și înțeleasă, iar ordinea logică a paginilor ar trebui să fie respectată.
Alternativ, dacă site-ul tău este un amestec de pagini publicate și nepublicate, linkuri 404 și sau alte erori, este mult mai greu pentru Google să-l indexeze corect, ceea ce înseamnă că site-ul tău va rămâne în partea de jos a paginii de rezultate (sau mai rău, pe a doua pagină).
3. Creează conținut de calitate
Așa cum am menționat, Google a devenit motorul de căutare numărul unu oferind valoare pentru utilizator.
De exemplu, dacă cineva caută informații despre un zbor pentru o călătorie viitoare, Google știe că probabil dorește cea mai bună ofertă. Persoana poate fi interesată și de cazare la hotel sau de recomandări despre ce să facă la destinația finală.
În acest sens, Google oferă acces la conținut valoros și relevant.
Așadar, pentru a obține un clasament superior pe Google, trebuie să te asiguri că ai un conținut de calitate. Pentru a verifica calitatea acestuia, trebuie să cercetezi publicul țintă și să răspunzi la întrebarea: „Ce încearcă să obțină din această interacțiune?”
De acolo, poți construi un site mai bun care atrage automat publicul țintă.
Conținutul nu se referă doar la postările de blog, clipurile video, e-book-urile, webinariile și infograficele sunt toate exemple de conținut care poate și ar trebui să fie optimizat.
Abordând o strategie multimedia, este mai ușor să atragi audiențe din diferite medii.
4. Creează o campanie de link building solidă
Unul dintre modurile prin care Google știe să clasifice un site în mod eficient este dacă acesta are multe backlink-uri de calitate. Backlink-urile sunt link-uri către site-ul tău de pe alte site-uri online.
Când vine vorba de construirea unei rețele de link-uri, trebuie să fii proactiv în a solicita backlink-uri de la alte site-uri și bloguri.
În plus, trebuie să verifici că acestea sunt legitime și nu vor cauza probleme cu algoritmul.
De exemplu, dacă un site are un certificat de securitate expirat, este posibil să nu apară deloc în rezultatele căutării.
Pe lângă backlink-uri, trebuie să adaugi și link-uri către pagini interne și externe. Cu cât ai mai multe link-uri interne în conținutul tău, cu atât este mai ușor pentru roboții de indexare să indexeze paginile tale.
Apoi, având link-uri externe de înaltă calitate ajută la îmbunătățirea reputației site-ului tău.
5. Realizează teste A/B
Deoarece SEO este un proces continuu, nu vrei să te gândești “gata, am terminat”.
În schimb, trebuie să-ți rafinezi metodele și mesajul în mod regulat pentru a te asigura că ajunge la publicul potrivit și generează cantitatea de trafic pe care ți-o dorești.
Testarea A/B este cea mai bună metodă de a-ți ajusta campaniile SEO, deoarece poți vedea care versiune primește cele mai multe vizite și urcă cel mai rapid în rezultatele Google.
Odată ce ai datele care să susțină acest lucru, poți renunța la a doua versiune și îți poți concentra atenția asupra eforturilor care vor aduce cel mai mare randament.
6. Îmbunătățește viteza de încărcare a site-ului web
Nimănui nu îi place să aștepte ca o pagină să se încarce, iar cercetările arată că 25% dintre vizitatori abandonează un site care se încarcă în mai mult de 4 secunde, indiferent de reputația sa.
Rata de respingere crește de peste patru ori dacă o pagină se încarcă în cinci secunde, în comparație cu una care se încarcă în două secunde. O rată de respingere mare afectează cu siguranță modul în care Google vede o pagină și cu siguranță afectează modul în care se clasifică.
Unele practici care pot îmbunătăți viteza de încărcare a paginii tale includ reducerea numărului de fișiere CSS și JavaScript din ea și optimizarea dimensiunii și formatului imaginilor (JPEG este de obicei mai mic și mai ușor de încărcat, dar are și o calitate mai mică decât PNG).
O altă strategie bună este să activezi cache-ul browserului, ceea ce înseamnă că fișierele statice, cum ar fi imaginile și CSS, sunt stocate în cache-ul utilizatorilor. Ca urmare, data viitoare când aceștia vizitează site-ul tău, acesta se va încărca mai repede, deoarece nu este nevoie să facă o solicitare serverului.
7. Optimizează-ți site-ul pentru dispozitivele mobile
Cu utilizarea în creștere a telefoanelor smart și a tabletelor, este crucial să te asiguri că site-ul tău este prietenos pentru dispozitivele mobile. În România numărul de căutări făcute pe Google de pe dispozitivele mobile este de peste 70%.
Google consideră optimizarea mobilă ca un factor de clasament, așa că este esențial să oferi o experiență de navigare fără probleme pentru utilizatorii de dispozitive mobile.
Asigură-te că site-ul tău este responsive, se încarcă rapid și are o interfață prietenoasă pe dispozitivele mobile. De asemenea, asigură-te că dimensiunea fontului este adecvată, formularele sunt ușor de completat și câmpurile de introducere sunt prietenoase cu mobilul.
Obține un un site cu viteză de încărcare rapidă cu ajutorul lor: crearesiteweb.net
Conținutul SEO nu este doar despre postări de blog și descrieri meta. Fiecare aspect al site-ului tău poate fi optimizat, inclusiv link-urile interne, textul alternativ al imaginii și chiar informațiile tale de contact.
Profită de ofertă și aplică acum pentru analiză seo gratuită.