Viteza de încărcare a unui website este unul dintre primele lucruri pe care le observăm atunci când interacționăm cu o pagină web. Majoritatea firmelor nu pun accent pe optimizarea vitezei de încărcare a unui website, așa că observăm frecvent că multe site-uri nu se încarcă rapid.
Un site care se încarcă lent va irita vizitatorii și va duce la un procent mare de respingere. Conform unor cercetări recente, 47% dintre oameni nu așteaptă mai mult de două secunde pentru ca o pagină web să se încarce. Dacă site-ul tău se încarcă în peste 2 secunde, s-ar putea să pierzi potențiali clienți.
Viteza de încărcare este esențială pentru experiența inițială și globală a utilizatorilor, atât pentru site-urile de prezentare cât și pentru magazinele online, deoarece câteva secunde în plus pot duce la scăderea conversiilor.
Dacă ești proprietarul unei afaceri și încă nu deții o pagină web, apelează cu încredere la crearesiteweb.net dacă dorești un site web cu încărcare rapidă la un preț foarte avantajos.
Acest articol va evidenția principalele motive pentru care optimizarea vitezei de încărcare a site-ului tău este esențială pentru succesul afacerii tale și va prezenta câțiva pași de urmat pentru a combate această problemă.
Paginile care se încarcă rapid asigură o experiență mai bună pentru clienții tăi
După cum am menționat mai sus, când un client deschide site-ul tău pentru prima dată, se așteaptă să se încarce rapid, indiferent de dispozitiv sau browser, în general în 3 secunde sau mai puțin.
Dacă durează mai mult, percepția asupra afacerii tale scade rapid și șansele ca vizitatorul să abandoneze complet navigarea cresc.
Conform unor statistici recente, aproximativ 40% dintre oameni renunță complet la un site dacă durează mai mult de 3 secunde pentru a se încărca complet.
Viteza de încărcare a unui website este un factor primordial de clasare a site-urilor în motorul de căutare Google
Google înțelege perfect ce își doresc și de ce au nevoie clienții. Un site care se încarcă rapid este important pentru clienți, așa că este important și pentru Google.
Cu un website care se încarcă rapid poți să ajungi în fața competitorilor din clasamentul Google, poți crește numărul vizitatorilor și rata de conversie.
Designerii și dezvoltatorii web trebuie să ia în considerare și cum arată site-ul. Toți am putea avea site-uri care se încarcă în mai puțin de 500 de milisecunde dacă în paginile noastre web ar fi adăugat doar text și nimic altceva, dar nici asta nu va ajuta vizitatorii noștri, așa că trebuie găsit un echilibru.
Viteza de încărcare a unui website afectează conversiile
După cum s-a menționat, Google scade scorul SEO general pentru site-urile care se încarcă lent. Clienții sau vizitatorii vor ieși repede sau nu se vor mai întoarce pe site dacă experiența lor globală este slabă. Acest lucru duce la pierderea de potențiali clienți și la scăderea veniturilor.
Pentru magazinele online, o întârziere de 1 secundă poate duce la o reducere cu 7% a conversiilor. De exemplu, să presupunem că un magazin online are vânzări de 50.000 de lei pe zi, o întârziere de doar o secundă ar putea duce la o pierdere de aproximativ 1,28 milioane de lei pe an.
Există multe provocări cu care se confruntă succesul unei afaceri astăzi, dar un site web care se încarcă lent și veniturile pierdute asociate cu acesta nu pot fi permise să continue.
Un site web care se încarcă rapid este un factor critic. Optimizarea unui site web și a conținutului de pe acesta este de importanță majoră pentru fiecare dezvoltator de site-uri web și ar trebui să fie luată în considerare în prioritățile de optimizare.
Cum pot testa dacă site-ul meu se încarcă lent?
Din fericire, există o mulțime de instrumente pentru a testa viteza site-ului tău. Acestea oferă și informații despre ce ar putea cauza problemele, astfel încât să poți remedia problemele.
Mai jos îți prezentăm instrumentele principale pentru testarea vitezei de încărcare a site-urilor web.
Google PageSpeed Insights
După ce accesezi pagina web https://pagespeed.web.dev, adaugă link-ul site-ului și apasă „Analizează”. Google va scana site-ul tău și va testa pagina. De notat că Google testează doar link-ul pe care îl introduci și nu întregul site. Va trebui să urmezi acești pași dacă dorești să testezi și alte pagini din website.
După finalizarea verificării, Google îți va oferi două pagini de rezultate, una pentru experiența pe desktop și cealaltă pentru experiența pe mobil. Acest lucru este crucial, mai ales dacă afacerea ta are mai mulți utilizatori pe mobil decât pe desktop.
La final, vei primi un raport cu un scor de performanță care arată detaliat cât durează încărcarea completă a paginii și cât durează până când este afișat primul conținut.
Gtmetrix
Gtmetrix este o altă opțiune, deoarece oferă și mai multe informații despre unele dintre problemele cu care se confruntă site-ul tău, împreună cu unele sfaturi utile și resurse care te pot ajuta să rezolvi problemele.
De asemenea, Gtmetrix oferă o afișare utilă de tip cascada a modului în care site-ul tău se încarcă și cât de mult durează încărcarea fiecărui element (imagini, fonturi, HTML, CSS, JavaScript etc.).
De exemplu, acest instrument de analiză a vitezei de încărcare îți va indica dacă ai o imagine cu o dimensiune mare care nu a fost optimizată și care încetinește site-ul tău. O serie mare de imagini neoptimizate poate face ca site-ul tău să se încarce foarte lent, așa că trebuie să verifici toate elementele care contribuie la această problemă.
Google Analytics
Orice proprietar de site web ar trebui să aibă Google Analytics instalat pentru a urmări nu numai starea generală a afacerii, ci și pentru a identifica traficul, comportamentul vizitatorilor și zonele care trebuie abordate.
De asemenea, Google Analytics oferă date despre viteza site-ului. Acestea pot fi găsite în Comportament>Viteza site>Prezentare generală>Timpii paginii.
Aici poți vedea paginile care au o performanță scăzută, astfel încât să poți analiza în detaliu problemele și să le rezolvi. Multe afaceri pun cel mai mult accent pe paginile de start care se încarcă rapid, ceea ce nu este neapărat rău, deoarece acestea sunt adesea cele mai vizitate pagini, dar este recomandat să testezi toate paginile de destinație din website.
Dacă după testarea site-ului descoperi că site-ul tău se încarcă lent, nu trebuie să-ți faci griji, ajutorul este la îndemână.
Cele mai multe firme care dețin site-uri web nu au echipe interne de dezvoltare web. Angajarea unui dezvoltator web cu normă întreagă este costisitoare, dar asta nu înseamnă că ar trebui să lași aspecte precum viteza site-ului nesupravegheate.
Vrei să beneficiezi de consultanță gratuită pentru optimizarea vitezei de încărcare a site-ului tău? Contactează acum optimizaresiteseo.eu pentru o analiză SEO gratuită a site-ului: https://www.optimizaresiteseo.eu/servicii-seo/analiza-seo/