Turbocompresoarele sunt utilizate in prezent atat la masinile cu benzina cat si la cele pe motorina pentru a creste perfomartele motoarelor.
Autovehiculele cu turbocompresoare au devenit foarte accesibile pe piata de automobile de astazi si acest lucru a fost ajutat partial de faptul ca pot fi montate pe motoare care functioneaza fie cu benzina, fie cu motorina.
Dar care este diferenta dintre turbocompresoare atunci cand sunt folosite la motoare pe benzina sau diesel? Lucreaza mai eficient cu un tip de motor? In acest articol o sa gasiti raspunsul la aceste intrebari.
Cum functioneaza in mod diferit turbina la motorul alimentat cu benzina si la motorul alimentat cu motorina.
Doar pentru a recapitula in cazul in care nu stiati deja, turbocompresoarele folosesc practic presiunea gazelor de esapament pentru a introduce mai mult aer in componentele motorului. Acest proces ajuta la cresterea puterii si a cuplului motorului.
Turbocompresoarele au acelasi scop, indiferent daca sunt atasate la motoarele pe benzina sau la motoarele diesel.
Beneficiile unei turbine pe fiecare motor sunt practic aceleasi, dar exista unele diferente subtile in ceea ce priveste modul in care turbocompresoarele pe benzina si diesel isi ating scopul. Unele dintre aceste diferente va vor schimba modul de conducere intr-o oarecare masura daca doriti sa obtineti performante maxime.
Motoarele diesel au tendinta de a fi putin mai mari si mai puternice decat cele pe benzina, pentru a face fata presiunii ridicate de combustie create de motorina.
Aceasta dimensiune suplimentara, totusi, face mai dificila functionarea motoarelor diesel la turatii mai mari, ceea ce inseamna ca motorului ii este greu sa atraga o cantitate de aer mai mare, care este necesara pentru a genera mai multa putere. Turbocompresoarele sunt la indemana atunci cand un constructor auto doreste sa adauge putere suplimentara unui motor diesel, deoarece acest dispozitiv ajuta la obtinerea unei cantitati suplimentare de aer.
O alta diferenta observata este faptul ca turbocompresoarele diesel tind sa ofere doar o crestere mica a puterii motorului, in comparatie cu turbocompresoarele folosite la motoarele pe benzina.
Motivul pentru care un motor diesel va avea un turbocompresor instalat, de obicei are mai mult de-a face cu fiabilitatea decat cu cresterea puterii.
La un motor pe benzina, un turbocompresor se concentreaza mai mult pe obiectivul de crestere a puterii. In cele din urma, turbocompresoarele la motoarele pe benzina tind sa fie mai mici si sunt proiectate sa functioneze la turatii mult mai mari decat la cele diesel.
Deoarece turbocompresoarele la motoarele pe benzina functioneaza la turatii mult mai mari, pot atinge viteza maxima mult mai repede decat cele diesel. Deoarece au nevoie sa circule la turatii mai ridicate, motoarele turbo pe benzina genereaza si mai multa caldura decat cele diesel si au nevoie de racire suplimentara pentru a continua sa functioneze in conditii optime. By Marvis Auto Concept.