SEO sau optimizare SEO pentru motoare de căutare este un proces prin care încerci să creşti traficul organic ce ajunge pe site prin îmbunătăţirea vizibilităţii paginilor web sau întregului site în SERP, rezultatele returnate în urma folosirii cuvintelor cheie.
Un ranking foarte bun se obţine doar după ce ai strategii SEO şi optimizări făcute foarte bine şi pe un timp îndelungat. Aceste strategii pot fi on-site sau off-site, adică ai optimizări făcute la nivelul conţinutului site-urilor sau în raport cu site-urile care trimit spre respectivul site.
Pentru că e un proces complex şi de durată se pot strecura foarte uşor greşeli în optimizare SEO, greşeli care ar putea să aducă probleme şi ineficienţă la nivelul campaniilor SEO.
Care ar fi cele mai comune greşeli în optimizare SEO şi cum le rezolvi rapid dacă le-ai identificat?
- Viteza mică la încărcarea site-ului – o viteza de încărcare redusă pentru site va însemna şi mai puţin trafic organic pe site şi vizitatori mai puţin, deci vânzări în scădere. Poziţia în SERP va fi afectată, Google penalizează deja site-urile care se încarcă foarte greu. Ce poţi face în acest caz este să foloseşti Google PageSpeed Insights pentru a verifica performanţele şi a vedea unde sunt problemele. Se alege o dimensiune a imaginilor de 72dpi, formate JPEG 2000, JPEG XR, Webp, se corectează erorile de redirecţionare, se compresează codul CSS şi JavaScript, se vor compresa şi imaginile şi baza de date;
- Coduri problematice Googel My Business Verification Code – se schimbă profilul din privat în public, se aşteaptă primirea codului PIN de confirmare, se cere alt PIN, informaţiile de contact trebuie să fie la fel cu cele listate deja;
- Lipsa paginilor specifice locaţiei – nu ai grijă să ai şi pagini targetate în funcţie de atributul „near me”. Se va face optimizare SEO ce ţin de prezenţa locală, paginile trebuie să fie unice pentru a avea ranking cât mai bun în SERP local;
- Conţinut duplicat peste tot în site – trebuie rescris conţinutul similar, duplicat, pentru că Google te va penaliza şi vei pierde poziţia în SERP. Încearcă să ai doar conţinut unic, informaţii exacte, relevante, fără copy-paste. Foloseşte cu încredere CopyScape ca să vezi dacă ai sau nu conţinut duplicat;
- Lipsa textelor alternative la imagini şi imagini cu probleme la încărcare, afisare – ai nevoie de ALT Tags, atribute HTML pentru imagini care descriu conţinutul. De fiecare dată când adaugi şi imagini ai grijă să ai completate şi câmpurile ALT Tags;
- Informaţii şi conţinut învechite pe site – se mai întâmplă să nu ai timp să postezi mereu sau să laşi în urmă mult conţinut care nu mai are nicio relevanţă la momentul actual, ceea ce poate face foarte rău din punct de vedere SEO şi din perspectiva poziţionării în SERP. Adaugă conţinut fresh, nou, relevant, util pentru vizitatori periodic şi refă textele vechi;
- Lipsa optimizării pentru mobil – Google penalizează fără drept de apel orice site care nu e optimizat şi pentru mobil. Cum foarte multe căutări vin şi de pe mobil, la fel şi accesările, e vital să ai site optimizat pentru afişarea pe telefoane, tablete etc. Poţi verifica cât de bine optimizat este site-ul cu instrumentul Mobile-Friendly Test, după care faci redesign la site şi activezi neapărat Accelerated Mobile Pages (AMP), schimbi servere, web hosting ca să ai site-ul încărcat mai repede;
- Formularul de contact fără conversii – ai prea multe câmpuri de completat, ai informaţii neclare, nefuncţionale, ai opţiuni prea multe, prea puţine tip dropdown. Foloseşte CTA unic, formularele vor fi foarte simple şi cât mai scurte, testează A/B ca să vezi cum funcţionează din perspectiva culoare, poziţie, design, mărime, câmpuri necesare, permite funcţia Autofill, vezi să ai formulare optimizate şi pentru mobil, nu folosi CAPTCHA;
Alte greşeli comune: linkuri „defecte”, text prea puţin raportat la HTML Ratio, 25-70 ca valoare ar fi perfect, lipsa indexării paginilor, lungimi prea scurte, mari Title Tags şi Meta Descrieri, duplicate, URL-uri prea lungi, prost setate, redirecţionări greşite.