Managementul unei firme presupune respectarea mai multor obligații care sunt delegate de cele mai multe ori unor departamente externe sau specialiști care lucrează în societatea respectivă. În funcție de tipurile de activități desfășurate, de volumul de lucru, dar și de anumite particularități care țin de structura internă a afacerii, responsabilitatea unora dintre aceste îndatoriri poate fi externalizată, ușurând destul de mult operațiunile societății.
Mai jos, poți descoperi care sunt obligațiile pentru care poți apela la prestatori externi de servicii, astfel încât timpul recuperat după delegarea lor sa îl poți investi în dezvoltarea afacerii tale.
Ce obligații poți delega unui prestator de servicii extern ca firmă
Contabilitatea, una dintre cele mai dificile sarcini
Nerespectarea obligațiilor fiscale de către o societate poate atrage penalități sau mai rău, poate duce la cercetări pentru diverse abateri, astfel că devine destul de avantajos să apelezi la o firma de contabilitate sau la un contabil independent care să te ajute să îndeplinești această responsabilitate.
Un contabil nu doar că va ști tot ce este necesar în materie de taxe și documente fiscale care trebuie depuse la anumite intervale de timp, dar va fi întotdeauna la curent cu schimbările legislative, astfel încât să se asigure că firma respectă întocmai noile prevederi.
Managementul deșeurilor, o obligație a multor firme
Legile în ceea ce privește managementul deșeurilor pot fi destul de confuze, mai ales acum, când normele europene se suprapun celor naționale. Acesta este principalul motiv pentru care multe firme întâmpină dificultăți în gestionarea resturilor rezultate din activitățile lor.
Hârtia, plasticul, cartonul și sticla sunt unele dintre deșeurile pe care firmele care le produc și pe care trebuie să le raporteze și recicleze în conformitate cu legea. Pentru a evita problemele, responsabilitatea acestora poate fi transferată către o Organizație de Implementare a Răspunderii Extinse a Producătorului sau OIREP în România, cum este ECO Synergy, fără ca societățile respective sa mai fie obligate să înființeze departamente interne, în special atunci când volumul de ambalaje nu este unul mare.
Marketingul, care a devenit un departament important în multe societăți
Dacă până acum câțiva ani promovarea unei firme se putea face cu ajutorul unei persoane care să se ocupe de vizibilitatea activității acesteia, în ziua de azi, această sarcină este mult mai complexă. În dorința de a deveni numărul 1 într-o anumită nișă sau industrie, poți ajunge să ai un buget impresionant pentru publicitate, iar atunci când ai nevoie și de mai mulți specialiști pe diverse funcții, un astfel de departament poate deveni nesustenabil. Și în acest caz, poți apela la o agenție care oferă soluții din care le poți alege pe cele de care ai nevoie punctual, la costuri mult mai avantajoase.
În prezent, multe dintre obligațiile unei firme pot fi transferate prin utilizarea unor servicii externe, permițându-ți să te concentrezi pe ce este cel mai important: dezvoltarea afacerii și chiar extinderea acesteia prin economiile făcute când nu mai trebuie să înființezi departamente care să dezechilibreze bugetul afacerii tale.
Sursa foto: Unsplash.com